niedziela, 22 sierpnia 2010

Bunkry - łatwo i tanio - tutorial

Od dłuższego czasu planowałem urozmaicić swoje pole bitwy do Flames of War bunkrami. Niestety dostępne w sprzedaży gotowe modele są z reguły bardzo drogie, a w swoim budżecie nie mogę znaleźć na nie funduszy. Zainspirowany przypadkiem, z pozoru nic nieznaczącym obiektem, postanowiłem zrobić bunkry samodzielnie. Poniżej mały tutorial jak zrobić tanio i szybko bunkry.

Zacznijmy od początku. Oto obiekt, który mnie zainspirował. Leżał sobie na biurku właśnie tak:



Dla graczy Flames of War nie jest to obcy element. To plastikowy fragment blisterka zawierającego pojazd. Po krótkim zastanowieniu postanowiłem wykorzystać go jako formę. Po wykonaniu odlewu otrzymujemy coś takiego:



Jako materiału odlewniczego użyłem kleju do płytek. Akurat miałem go pod ręką. Na pewno świetnie spisze się również gips, jakaś zaprawa czy jakikolwiek podobny materiał.

Zarys bunkra już mamy, ale czegoś mu brakuje. Gdy jeszcze materiał jest w miarę świeży, zwykłym nożykiem do tapet wycinamy otwór strzelniczy i drzwi. Wypełniamy również zagłębienie z tyłu. Po całkowitym wyschnięciu dobrze przejechać całość papierem ściernym (ja użyłem papieru o gruboziarnistości 100), żeby jego powierzchnia była chropowata:


W tym momencie bunkier jest prawie gotowy. Z dwóch powodów postanowiłem go jednak posadzić na podstawce. Po pierwsze ze względów estetycznych, po drugie często brzegi podstawy są nierówne bądź wystrzępione, a podstawka to świetnie maskuje. Podstawkę zrobiłem z 3mm płyty MDF. Boki podstawki zeszlifowałem Dremlem. Można to zrobić zwykłym pilnikiem, ale wtedy to syzyfowa praca:


Podstawkę dodatkowo obklejamy piaskiem. Na tym etapie, po wyschnięciu kleju, bunkier jest gotowy do malowania:



Co do sposobu malowania bunkra każdemu pozostawiam wolną rękę. Mój po pomalowaniu i obklejeniu podstawki posypką wygląda tak:



A tu efekt końcowy zestawiony z podstawką piechoty i czołgiem dla porównania:


I to by było na tyle. :)

3 komentarze:

  1. How Heavy Is that using cement.

    OdpowiedzUsuń
  2. U used glue for ceramic plates and it weighs about 0,1 kg with base. I have no idea how much it gona weigh when made of cement but I suppose it will be similar.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super sprawa z tym bunkrem. Chociaż nie śmigam w FoW dobrze znać patent :)

    A+

    pozdro
    Thomas

    OdpowiedzUsuń